سان تولز ابزار وبلاگ نويسان SunTools.ir

شماره تماس مدیریت: 09130819092 سامانه پیامک: 5000221001110
جهت پشتیبانی با ایمیل با ایمیل info@hostsun.ir در ارتباط باشید

ابزار های وبلاگ نویسی

هاست سان|فروش هاست و دامنه

« سان تولز ابزار وبلاگ نویسان

بزرگترین سیستم خدمات وبمستران در ایران »

مقدمه وبلاگ نویسی
آموزش وبلاگ نویسی ، مقدمه ای بر وبلاگنویسی
وبلاگ چیست و وبلاگ نویسی یعنی چه؟
وبلاگ یك یا چندین صفحه اینترنتی شخصی یا گروهی است كه در آن شخص یا گروه به نوشتن مطالب متوالی (روزانه یا چند روز در میان) در موضوعات متنوع و دلخواه می پردازند. و افكار ، عقید اشعار و یا خاطرات خود را بری مطالعه عموم در آن قرار می دهند . از آنجایی كه وبلاگ در اینترنت نشر می یابد می توان آنرا یك نشریه اینترنتی شخصی هم اطلاق كرد .
و حتی گاهی برخی افراد پا را از ین هم فراتر می گذارند و وبلاگ را یك رسانه ی اینترنتی می نامند .وبلاگ و وبلاگ نویسی از پدیده ای نوین در دنیای پر راز و رمز اینترنت است . هم اكنون صدها میلیون نفر از مردم سراسر دنیا از تمام سطوح اجتماعی و از تمامی قشرها به وبلاگ نویسی روی آورده اند و نوشته هی خود را در معرض دید عموم مراجعان از اقصی نقاط جهان در دهكده جهانی گذاشته اند .
تاریخچه ی وبلاگ؟

گرچه وبلاگنویسی در دنیا قبل از سال دو هزار میلادی بوجود آمد اما انفجار وبلاگنویسی با ورود به قرن بیست و یكم اتفاق افتاد. در ایران همین موضوع بر می گردد به بیست و سوم خرداد 1381 كه اولین سرویس اریه دهنده ی وبلاگ یعنی سایت پرشین بلاگ آغاز به كار كرد (البته آن زمان پرشین دات كام بود كه متاسفانه در سال 1386 این دامنه به سرقت رفت و هم اكنون این سایت با دامنه دات آی آر مشغول فعالیت است) و این پدیده در مدت كوتاهی توانست به سرعت در ایران رشد كند تا هم اكنون كه تعداد وبلاگ نویسان ایرانی از مرز میلیون گذشته است و روز به روز در حال افزیش است در ضمن هم اكنون كه این مطلب را می نویسم براساس آمارها رتبه ی ایران در وبلاگ نویسی تك رقمی است و ما جز ده كشور اول وبلاگنویس دنیا هستیم.
برای وبلاگنویسی چه ملزوماتی نیاز است؟
از آنجا كه سرویسهای تحت وب بسیاری از امكانات را بصورت ریگان در اختیار شما می گذارند شما هیچ پولی برای وبلاگنویسی نمی پردازید مگر هزینه ی كه بری اتصال به اینترنت لازم است پرداخت کنید. البته ذكر این مطلب ضروری است كه بیشتر سرویسهای وب برای تأمین هزینه های خود اقدام به درج آگهی در وبلاگ شما می كنند ولی در هر صورت ملزوماتی برای وبلاگ نویسی وجود دارد كه آنها را در ادامه ذكر می كنم:
امكان استفاده از كامپیوتر و اتصال به اینترنت برای تایپ و ارسال مطالب ( كامپیوتر شخصی ، كامپیوتر فامیل و دوستان، كافی نت و یا ...) فرد باید حداقل آشنایی مختصری با ویندوز(و یا یك سیستم عامل دیگر) و تایپ كردن داشته باشد(مگر اینكه مطلابتان را روی كاغذ بنویسید و بعد از وبلاگنویس دیگری بخواهید آنرا برایتان به وبلاگ پست كند) زمان كافی بری نوشتن مطالب و مدیریت وبلاگ( مثلا حداقل نیم ساعت در شبانه روز).
از چه موقع می توان شروع كرد؟
هرگاه احساس كردید كه مطالبی در اختیار دارید كه ممكن است برای دیگران مفید یا جالب باشد می توانید شروع كنید به نوشتن وبلاگ کنید (لازم نیست مطلب شما حتما نوشته باشد بسیاری از عكاسان . گرافیستها و ... هم وبلاگهای بسیار پرطرفداری دارند)
از كجا باید شروع كرد؟
اگر ملزومات گفته شده را دارید و نیز فكر می كنید كه دیگر موقع آن است كه به جمع وبلاگنویسان بپیوندید می توانید همین الان به یكی از سایت های ارئه دهنده سرویس وبلاگ مراجعه كرده و وبلاگ خود را ایجاد كنید به این صورت كه ابتدا در این سایت ها ثبت نام نمود و نام كاربری و آدرس وبلاگ خود را دریافت كنید برای فارسی زبانان سرویسهای زیادی وجود دارند كه به ارایه رایگان وبلاگ اقدام می كنند كه هركدام نقاط ضعف و قوتی دارند. در پایین چند مورد از این سایتها را معرفی می كنم.
پرشین بلاگ : این سایت اولین وبسایت وبلاگ دهنده در ایران است كه كاملا به زبان فارسی است و امكانات بسیار خوبی دارد .
بلاگفا : یكی از پرطرفدارترین سرویس های وبلاگ ایرانی به زبان فارسی است .
بلاگ اسكای : یك سرویس ایرانی وبلاگ كه خدمات خود را به فارسی ارائه می دهد و از سرعت و کیفیت خوبی برخوردار است .
منبع : blog-fa.com






بازديد :13135
مرتبط با : ترفند و آموزش
برچسب ها : وبلاگ- وبلاگ نویسی- اموزش وبلاگ نویسی- مقدمه وبلاگ نویسی-

نويسنده : رضا هوایی
تاريخ : چهار شنبه 9 مرداد 1392
21:50
:: کد افزایش ممبر تلگرام برای وبلاگ و یا سایت
:: اسکریپت انتقال فایل از سرور دیگر به هاست خود
:: کد پاپ اپ برای هر آی پی یک بار در روز
:: افزونه رایگان چند زبانه کردن وردپرس WPML v3.5.3
:: کد نمایش توضیحات بیشتر در خود صفحه با کلیک روی لینک
:: ابزار اسلایدر عکس حرفه ای (سری 7)
:: کد نمایش صبح بخیر و...به صورت خودکار و نسبت به نسبت زمانی کاربر
:: كد باز شدن دو صفحه ي همزمان با يك كليك روی متن خاص
:: باز شدن سایت با پروتکل HTTPS
:: ابزار منوی کنار صفحه برای وبلاگ و سایت